Sunday, August 1, 2010

Nydelig heklet kjole og hatt til baby/barn

Klikk her for å få oppskrifta!
Det tok litt tid å komme i gang, fordi jeg først måtte lære meg å hekle....Men jeg synes kjolen og hatten var så utrolig herlige at det ikke var noen utvei! Den ble heklet til Ella da hun var et halvt år gammel. Oppskriften er fra www.garnstudio.com. Istedenfor ull som i oppskriften, brukte jeg et bomullsgarn i tilsvarende tykkelse, siden antrekket skulle brukes om sommeren. Brukte Mandarin naturell, fra Sandnes garn, i farge 5226.

Adoreable crocheted dress and hat for babygirl
This outfit took a bit of effort, because I first had to learn how to crochet....! But the dress and the hat was so adoreable, that there was no other way! It was crocheted to Ella when she was half a year. Instead of using wool as in the recipe, I used a cotton yarn with the same thickness, since the outfit was to be used in the Summer time. Click here to get the recipe for free!

5 comments:

Fru Belima said...

Denne kjolen har jeg også lenge hatt lyst til å hekle, men har alltid en unnskyldning for å ikke begynne. Synes den virker litt vanskelig,men det er jo bare å sette igang. Kjolen og lua ble superfin. Godt nytt år! hilsen mariann

Liv said...

Nydelig!

Anonymous said...

Utrolig fin! Hva heter fargen på garnet?

Ingvild said...

Fargen er 5226, på bildet på nettsiden virker den mørkere enn i virkeligheten.

Anonymous said...

Skjønner ikke hvordan du klarer å hekle stav i stav, leste oppskriften.. Kan du forklare hvordan du gjorde det? Er litt nybegynner :-P