Thursday, January 12, 2012

Strikket Lue med Øreklaffer

Knitted Hat with Ear Cuffs





Deilig med små og enkle strikkeprosjekter, synes jeg, for de går litt unna, 
og jeg føler dermed at jeg får gjort så MYE! *smile*.

Selv om denne da ble påbegynt i sommer....
nesten ferdig i september, kun øreklaffene igjen.....
og så bare ligget på vent, og ventet, og ventet.....

Men ferdig i begynnelsen av Desember, før kulda kom. Hehe...


Kjempedeilig og myk, strikket av ett nøste "Sterk" samt litt rester av nøstet jeg brukte til halsen til Daniel (50-60 g)
Du kan laste ned oppskriften gratis her fra garnstudio.
Gjorde litt forandringer i forhold til garn, pinner og øreklaffene.






Øreklaffene strikket jeg glattstrikk i stedenfor rillestrikk, og brukte pinne nr. 2 for å få de tette og fine.
For å få en fin kant strikket jeg de to føfste og to siste maskene på pinnen rettstrikk, 
og fellingene ble lagt etter de to første maskene og før de to siste på pinnen, 
innimellom strikket jeg en rille for å få litt mønster. 
Snorene ble strikket av de siste 5 maskene på pinnen,
jeg strikket rundt og rundt ved bruk av 3 strømpepinner.

Nå har Daniel deilig myk og varm matchende hals og lue :).



Halsen er min egen oppskrift, og den kan du få oppskrifta på her fra et tidligere innlegg.

Hat with Ear Cuffs
Finally finished! 
I love small and simple knitting projects, just because I feel like I get so much done, since I get time to do a few of them!...
Although I started knitting it in the Summer.... 
It was almost finished in September, just lying there waiting to get finished....
And finally in the beginning of December it was finished, just when the cold weather kicked in.

Get the free recipe here!
I used the wool yarn "Sterk" with soft Alpacca wool, the same as I used for the neck warmer. 
About 60 grams. 
I had to do some changes with the needles to get it to work compared to the yarn the pattern was made for.
And the ear cuffs I also did differently.

Now Daniel has matching hat and neck warmer.
The neck warmer is my own pattern, and you can get it for free here.



Ha en Strålende Kveld!
Have a Wonderful Evening!
-Ingvild-

2 comments:

englemor said...

SÅ NYDELIG ei lue!!!
Herlig farge!
FLINKA!
Skulle virkelig jeg
kunne strikke så vakkert!

Ønsker deg ei riktig god helg!
Klem fra Hilde

hjertemynthe said...

Ja, denne luen så jammen deiligmyk ut! Og utrolig fin passform! Synes halsen var veldig veldig smart! :)