Thursday, March 31, 2011

Fleecedress til Den Lille Prinsen



Endelig ferdig! Og det var på høy tid, for nå er armene på den forrige dressen vel korte... Den har ligget en stund nå, og bare blitt nedprioritert. Og den har vært nesten helt ferdig en god stund. Trengte bare å få festa et tynt fòr inne i hetta.... Og nå er det gjort! Brukte ingen oppskrift, men la den over den dressen Daniel bruker nå, og bare tegnet bolen lengre, og det samme med armene og beina. Den mørkebrune fleecen ble kjøpt på Stoff og Stil til 50 kroner meteren, og jeg trengte jo bare å kjøpe 70 cm til str. 74....! (og har faktisk mer til overs som jeg kan sy noe annet gøy av; fleecetøfler?) Og  foret, som er myk bomulls stretchjersey (90 kr/m, men kjøpte bare 25 cm som er den nedre grensen for hva de selger...) ble også kjøpt her, og da har jeg til overs til siklesmekker og hodetørkle el... Glidelås kjøpte jeg også her. Skal innrømme at jeg får ganske god samvittighet når jeg har brukt så lite penger på en dress!

-Ingvild-



Fleece Suit for The Little Prince
Finally finished! And it was about time, because now the sleeves of the former winter suit is pretty short... It has been hanging over a chair for a while, and has been almost completed for a while. I just needed to fasten the inside layer of the hood, and to apply a crown to the front... And now it is done! I didn't use a recipe, but just layed it over the suit Daniel uses now, and just extended the trunk and sleeves. The fleece and the stretch jersey I bought in "Stoff og Stil", and it costed next to nothing. I bought about 70 cm fleece for size 74 cm, and 25 cm of the jersey (which is the lower limit of what they sell). 

-Ingvild-

No comments: