Tuesday, March 15, 2011

Supersøt buksedrakt til Ella...

I dag var innspurten til Ellas buksedrakt, og nå er buksa klar. Jeg ble kjempefornøyd selv, og har visst forbedret sykunnskapene betraktelig i prosessen! Ikke verst! Buksa ble en kjempesøt posete bukse i babycordfløyel, med prikker i forskjellige farger. Og viktigst av alt - Ella elsker den! Under hele prosessen har hun villig stilt opp, blitt målt opp og ned, og stått ganske stille og helt stiv. Hun har overivrig prøvd på buksen underveis i prosessen, for hun vet at det skal bli noe fint til henne. Og forrige gang jeg sydde bukse til henne, fikk hun masse komplimenter i barnehagen....  

Formen på buksa ble inspirert fra buksedrakter fra Pompdelux.no. Stoffet kjøpte jeg på Stoff og stil til 100 kr. Mønsteret laget jeg selv, men brukte mønsteret til en buksedrakt med stropper fra Stoff og Stil som utgangspunkt for den nedre delen, men gjorde det bredere som en halvsirkel fra armhulen til bunnen av buksa, og lagde en helt annen overdel, satte på glidelås bak - noe jeg ikke er så flink på enda... Og fant ut etterpå at det lureste hadde vært å sy denne på først. Buksa ble mye mer forseggjort enn jeg hadde tenkt, men jeg fant ut at jeg skulle sy på bisebånd i sateng på den øvre delen, og dette tok jammen tid, men resultatet ble utrolig bra! Jeg har enda litt stoff igjen jeg kan lage matchende pyntebånd til håret hennes og hårtørkle til bruk på sommeren, og kanskje til og med en liten søt siklesmekke til barselgave...
Vel tiden vil vise, og det er tid det står på.....

-Ingvild-

Super cute pants suit
I finished sowing Ellas pants suit today, and I am really pleased with the result. It is cute, baggy and with dots. I put more work into it than I had planned, but it paid off! And Ella is so happy! She willingly let me measure her up and down and sideways....and excitedly tried it on while in progress. I made the pattern myself, inspired by pompdelux.no and pattern from a different pantsuit, and it worked out perfectly! The zipper was a bit of a challenge, so I learned for next time to start with that!

-Ingvild-

4 comments:

Elisabeth said...

Ja den var virkelig søt,mulig jeg må bestille en til Camille,så de matcher;)
For en flott og inspirerende blogg du har,jeg har lagt meg til som følger,koselig om du har lyst å følge meg:)

Ingvild said...

Hadde vært morsomt om de hadde noe matchende, ja! Setter meg opp som følger av deg, kikker jo innom uansett!

Ingvild said...

Måtte bare bytte ut de forferdelig dårlige og mørke vinterbildene med noen nye, hvor det faktisk går an å se hvilke farger det faktisk er på stoffet...

Elisabeth said...

Så utrolig søt buksedress :) Og takk for kommentar på bloggen min. Skal se litt mer på bloggen din en dag jeg har litt bedre tid! :)