Thursday, March 21, 2013

Strikket Vest i Alpaca Ull

Knittet Vest in Alpaca Wool





Jeg tok utgangspunktet i denne vesten med gratis oppskrift fra garnstudio, men glattstrikket hele vesten, brukte annet garn og strikkefasthet og håpte jeg kunne strikke på tykkere pinner.....
Og endte opp med denne...
Garn; Drops Alpaca, 100% pure Alpaca. Farge, mix (melert): 8120 grå og stålblå
Pinner; 2,5


I used this pattern as a guide. But used a different yarn, and didn't knit the patterns.
Perfect for kindergarden use, when it is still a bit chilli outdoors.
Yarn; Drops Alpaca, 100% pure Alpaca. Color: 8120 (grey and steel blue mix)
I thought it would be way too big, but it turned out okay! 
But I'm pretty sure it will fit for a few years:).






 Dette var et sånn "ikke tenke strikke prosjekt" som jeg jeg kunne drasse med meg rundt, og som ikke har blitt strikka på hjemme. Sånne som jeg har tenkt å bli enda flinkere til å gjøre....
Trodde den kom til å bli altfor stor, og gikk derfor ned i strikkepinnestr. til 2,5 fordi jeg hater å rekke opp... men hater å strikke i så liten pinnestr, for det tar så lang tid!
Regnet i grunnen med den kom til å bli ubrukelig på et par år, fordi jeg trodde den kom til å bli altfor vid, men den ble i grunnen helt grei. 
Og vil nok garantert passe i et par år, minst....:).
Perfekt til barnehagebruk, som var tanken, når det blir for varmt til å bruke langarma ullgenser ute.
Og lille skøyer er så skjønn, og er for tiden veldig glad i å posere for kamera. 
Det har han vel snappa opp fra Ella:)
Er nå snart ferdig med strikka tøfler til Ella, og holder på med ei lue til meg selv (neida, det er ikke sommer enda:))







Ha en Super Påske!
Her i sør har det meldt strålende vær!
Hos oss er det 80 cm nysnø som kom i helga som var, 
og nypreparerte løyper 200 m fra huset vårt, så vi gleder oss til hjemmepåske med venner og familie:)
Have a Great Holiday!
Here in Southern Norway it will be beautiful and sunny, with 80 cm fresh snow that fell last week-end, and freshly made cross country paths 200 m from our house. So we're looking forwars to a staying home holiday with friends and family:).



-Ingvild-

No comments: