Thursday, April 24, 2014

Påskestemning!

Easter Mood
 
 
 
Og Jula varer helt til Påske???
Det kunne jo nesten virke sånn, siden mitt forrige blogginnlegg var julerelatert.....
Men prøver å skjerpe meg, for jeg har strikka en hel haug, som jeg ikke har vist fram enda på bloggen, og nå har allerede hagesesongen begynt hos oss, hjelp....!
Litt uvanlig at den begynner så tidlig her i innlandet.
Men vi har fremdeles frostnetter til tross for 18 grader dagtid! Så det er jo litt utfordrende.
 
 
 
 
 
 
 
Men, uansett - Her er litt av påskestemninga hjemme....

Noen malte og dekorerte egg i trollhasselgreinene, samt noen kjøpte...






Kvale egg med kongler og lys.
Kvale eggene er fra Kvist interiør i Øvrebø:), Lysfatet er fra Kremmerhuset for lenge siden... 





Forsythia greiner fra hagen.






Kahler vase, selvlaget mosekledd oasisklump med lysholdere fra Panduro, keramikk eggevase fra Kvist Interiør.






Selvmalt påskeskilt....



 
 
 
 Lysefat med egg fra Nille, liten Kahler vase og eggelys fra Kvist Interiør.
Lysefat og stålegg er gamle fra Kid og Indiska.
 



 

Søgne Home lykt, super til små sesongrelaterte dekorasjoner inni:)






Og jeg har kastet meg på kjøkkenklut strikking, og her er noen i påske - vårfarger.
Jeg synes de er så koselige!
Jeg har strikket flere tidligere i vinter.
Legger ut med oppskrifter etter hvert:).
 





Og Ella i påskestil:).







Litt løkblomster på trappa, som tåler litt frost; påskeliljer, perleblomst og pinselilje Royal Crown (et MUST hvert år, den dufter helt fantastisk!) 
Og dørkransen har fått litt påskestemning igjen.







Terrassen har også fått sine første krukker med lett frostherdige blomster;
Perleblomst, og potterose med stemorsblomst.








Påska her i sør har vært preget av nesten sommertemperaturer og masse sol!
Og fyllt med venne- og famileitreff både ved kyst og på fjell, har den vært helt fantastisk!
 





Håper alle har hatt en flott påske!
I Hope Everyone Had Great Holidays!
 
-Ingvild-

No comments: