Thursday, January 27, 2011

Bluse og bukse med hjerter

Denne søte blusa ble sydd etter mønster 63003 (et kjempeanvendelig mønster til bluser, tunikaer eller kjoler, med korte eller lange armer!) fra Stoff og Stil.  Hjerte ble sydd på for at min datter skulle ville gå med den, siden den ikke er rosa... Sydde inn strikk nede fordi jeg synes mønsteret var noe bredt for denne type stoff. Jeg puttet også strikk rundt armene. Istedenfor knapp kan en sy inn strikk i den øverste kanten.
Stoffene brukt i både blusa og buksa er babycordfløyel fra Stoff og Stil.
Buksa lagde jeg eget mønster til, og lommene er litt 70-talls retro, med brodert blomst. Ellers påsydde hjerter i forskjellige størrelser med sikksakksøm. Litt bred enkel strikk i livet, og tynn enkel strikk i beina. Stort hjerte i baken!
 
Blouse and pants with hearts
The materials used are baby corderoy, also from Stoff og Stil.
The blouse I sowed from pattern 63003 from www.stoffogstil.no. It is a really praktical and easy pattern that can be used on dresses, tunics and blouses with short or long sleves. I added the heart, i order for my daughter to like it, since it is not pink.... 
The pants I sowed from my own made pattern, and added hearts in purple and blue, including a big one in the rear! It has a bit of 70's inspired pockets, with an embroidered flower. In the waist and around the ankles, it has a simple rubber band for pants.

2 comments:

Linn said...

Wow, du er jammen flink til aa sy Ingvild!! Sine stoffer du har brukt ogsaa! JEg vil og lage..! :)

Ingvild said...

Bare å sette i gang Linn Marit! Hvis du først begynner kan du ikke slutte!