Sunday, February 12, 2012

Colchicum 'Waterlily' - Med skikkelig x-faktor!



Hiver meg med på denne skjønne konkurransen hos Anne på Moseplassen.
Blomstenes x-faktor konkurranse, nå med Lilla som farge:


x-faktor blomsterutgaven LILLA



Min nydelige

Colchicum 'Waterlily'

Dette er en nydelig løkblomst som blomstrer lenge etter at mange av de andre blomstene har tatt farvell for høsten.
I 2011 blomstret den i oktober og begynnelsen av november. 
Men det var jo eksepsjonelt mildt, da. 
Det kommer flere blomster opp fra hver løk.



 Hadde et lite innlegg i høst, som du kan titte på her.


 Virkelig ei Dronning i hagen min!


Og Gratulerer med Morsdagen til alle Fantastiske Mødre!
Håper dagen har vært fantastisk!
Her våknet vi med at minsten hadde fått oppkast og diare....
Ser ut som denne sykdomsperioden ingen ende tar. 
Nå har begge barna vært syke 2 ganger hver, fordelt på slutten av januar og begynnelsen av februar....
"Hjemme med sykt barn-dagene" bare forsvinner helt i begynnelsen av året. 
Veldig stressende, i grunnen...

Godt med en mamma som har stilt opp masse!
Hun fortjente virkelig dette i dag!




Hun fikk samme slags roser som jeg fikk til bursdagen min. :).
Synes de var så fine!
Cupcakes med oppskrifter fra fantastisk inspirerende Manuela fra Passion 4 Baking.
(Synes det blei vel søtt med hvit sjokolade, men 200g philadelphiaost oppi, gjorde susen!). 
Helt fantastiske!
Fikk endelig 1b Wilton sprøytetipp i posten (bestilte på cacas.no), og da var disse var kjemperaske å dekorere, 
og så så det jo så lekkert ut, selv om det var første gang! 
Nå er jeg virkelig blitt bitt av basillen!....


Gratulerer masse med Morsdagen, mamma!
-Ingvild-

2 comments:

Anne Kari said...

Så flott den var! Jeg har bare hvite - og de er skikkelige blasse og stusselige i forhold. Tror jeg må kjøpe meg noen lilla også - lekkert!

Huldra said...

Vakkert bidrag. Herlig at den blomstrer så tidlig. :)

Lykke til fra Huldra. :)