Sunday, December 9, 2012

Adventslyskrans av Pinner med Dekorasjon

Advent Candle Wreath from Sticks with Decoration








God 2. søndag i advent!
I dag har det snødd og snødd deilig hvit snø, så julestemninga er på topp!
Aking og snømannlaging er herlig!
Julete sysler som mer pynting til jul, pepperkakehuspynting, og pepperkakebaking med barna gjør jo også julestemninga komplett! 
I tillegg har vi tent 2. lyset på Hannuka staken, og åpnet sett nr. to med gaver:).
Det blir mye pakker i dette huset i desember....

Have a great 2. Sunday of Advent!
Today it has snowed lovely white snow, so the christmas spirit is enormous!
Snow sleding and snowman making is fun also!
Christmas activities like decorating some more, decorating the gingercookie house, and baking ginger cookies with the kids makes the Christmas mood complett!
In addition we have lit the second candle on the Hannukia, and opened pakcage number two:).





Adventsdekorasjonen:
I år endte jeg opp med å lage en ny pinnekrans med pinner av ask(?) Litt usikker..., men pinnene er lange og slanke, stort sett uten sidegreiner, og vokser sånn rett opp fra bakken, gjerne rundt et nedkuttet tre av samme sorten, hvor stubben står igjen. Og disse er helt perfekte til krans. 
Jeg har mer om framgangsmåter og linker for å lage pinnekrans i innlegget her.




Sprayet kransen med et tynt lag glitterspray (ses ikke så godt på bildet grunnet blitzen), 
la den på et rundt pyntefat fra Kid, 
lirket nedi stearinlysholdere fra Panduro
pyntet med et par Svibler (husk å ikke vanne dem før de begynner å blomstre, og sette de lyst, så blir de ikke så høye) som jeg surret litt mose rundt
kongler buntet med ståltråd
mosebunter for fyll
mosedekte pinner





På bordet pyntet jeg med litt flere planter jeg bare MÅ ha til jul...
litt flere Svibler (multiflora, som får mange små svibler på)




Julestjerne (Helleborus) - bare elsker de nydelige blomstene - dette er en staude, og fjorårets ble planta ut i beddet - og jeg gleder med til den blomstrer i beddet til våren.






Azalea - pass på at den ikke tørker ut - vannes nesten hver dag.

Mosedekte oasiskuler surret med ståltråd

Afrikansk engel av bananblader

Litt gamle lykter fra Upstairs og Kamelon

Duken er fra Stoff og Stil, perfekt som underlag for juleprosjekter og grisete barn....







Ha en fortsatt god adventstid!
Have a great Advent Time!

-Ingvild-

2 comments:

Bodil said...

Hei Ingvild!!
Du er så heldig å ha vunnet 4 vinterkrus fra Falby og Annas Rom!!
Gratulerer!!
Det som er vittig er at det var du og Alice Løland som vant!!
Sender du meg en adresse, ellers så kan jeg komme med den hvis du bor i Vågsbygd?
Klem Bodil

Ingvild said...

Tuller du???! Og de fine koppene! Jeg som ikke pleier å være med på sånne konkurranser, og som aldri pleier å vinne no! Utrolig vittig at det var oss Vågsbygdjenter som vant, da!! Tuuusen takk!!!