Monday, March 5, 2012

'God Påske' Skilt & Blomsterkvister fra Hagen

'Happy Easter' Sign & Flower Branches from the Garden




Står skikkelig dårlig til med påskepynten her i huset...
Dvs. vi eier en påskegul løper, et par søte pyntehøner, noen påskegule eggeglass og et egg til godteri....
Så tenkte jeg skulle prøve å få laget et par ting i år.

I fjor tenkte jeg å gjøre decoupage på noen egg, men eggene som var ekologiske var umulige å få hull i - tenkte jeg skulle prøve å blåse ut inneholdet, sånn som vi gjorde på barneskolen... Jaja.
Får se om det blir noen i år da.... 
Satser på vanlige billige egg - hvis de ikke er utsolgt i år også! 
Kanskje være litt tidligere ute.....

When it comes to Easter decorations, we're pretty bad off...
So, I'm planning on making a couple of things this year.
Last year I was planning on blowing out the egg yolk and white of a few eggs, doing decoupage on them, 
but the ecological eggs I ended up with, because everything else was sold out... were impossible to make holes in, the shell was just to hard.




Kjøpte dette søte hjertet uten pynt på Upstair = billig.... 
(Sikkert ikke vanskelig å kutte ut sånne selv av finer og ei stikksag, men men....).
Og malte på med gul akrylmaling "God Påske", 
og lysegrønn akrylmaling på et blomsterstempel jeg fikk av min mor.
Fort gjort, og veldig påskete! *smile

I bought the wooden heart in Upstairs (= cheap)
And decorated it with acrylic paint in yellow "Happy Easter" and light green paint on a flower stamp that my mom gave me.
Really quick to do, and very Easter-ish! *smile




For to uker siden kuttet jeg disse blomsterkvistene av en Praktgullbusk (Forsythia x intermedia) i hagen, som jeg ikke hadde beskåret etter fjorårets blomstring, så endel greiner var blitt veldig lange. Jeg puttet dem inn i varmen og satte dem i vann, 
og de gule blomstene begynte allerede å poppe fram etter bare rett over ei uke. 
Herlig vårslig her inne nå, til tross for at vårværet ute plutselig snudde til vintervær, 
og det lavet ned snø i hele går...

Two weeks ago I cut of these branches from a garden bush Forsythia x intermedia, that I hadn't trimmed last season after the blossom. 
A few branches had become pretty long. 
I put them in room temperature in a flower vase with water, 
and the yellow flowers started to make buds and blossom after only a bit more than a week.
So now it is delishiously Spring-ish here in our house,
despite that the warm weather that was all last week suddenly turned into winter weather,
and the snow that was falling all day yeaterday...




Søt IB Laursen kurv fylt med herlige fargesterke bomullsgarn til diverse prosjekter *smile.
Mannen var også fornøyd med den, protesterte ikke engang over at jeg hadde brukt penger denne gangen....

A cute IB Laursen basket filled with lovely colorful cotton yarn for various new projects *smile.
The husband was also pleased with it, and didn't even protest that I had spent money this time...











Ha ei God Uke!
maler jeg ytterganga.  
Gulnet furupanel fra 1980 skal få farge!
Drittarbeid, men så blir det så fint til slutt, håper jeg!
Have a Great Week! 
For the moment I'm painting the small hallway. 
Discolored Pine panel from 1980 is going to get some color!
Awful job, but it will turn nice, eventually, I hope!
-Ingvild-

No comments: